## Poznámky vyzerajú tak, ako tento riadok.
## Toto je šablóna stránky, ktorá je vhodná ak je len jeden prednášajúci.
= Lineárna algebra 1 =
pre študijný program Aplikovaná informatika
'''2024/2025 zimný semester'''
'''Priebežné hodnotenie Písomka 2 bude 27.11.2024 od 19:00 v miestnostiach AB300, BC300, CD300, DE300 podľa rozpisu.'''
'''Z Písomky 2 treba získať aspoň 4 bodíky.'''
=== Informačný list ===
[[attachment:info2023.pdf]]
=== Pozor ===
'''Základným zdrojom pre Lineárnu algebru 1 sú prednášky a cvičenia, relevantné časti v odporúčanej literatúre a materiály poskytnuté prostredníctvom MS Teams. Videá a texty sú iba doplnkový zdroj, nie je garantované, že obsahujú všetko a vo vhodnej forme, čo bude požadované pri priebežnom hodnotení a na skúške.'''
=== MSTeams ===
Kód predmetu v MS Teams: 7gxfa4i
=== Obsah ===
1. '''Polynóm - Euklidov algoritmus'''<
>
prednáška text: [[attachment:predn2.pdf]], strana 5<
>
prednáška video: [[attachment:Polynomy-T5.mp4]]<
>
cvicenie text: priklady1.pdf, kapitola 7, príklady 1 - 3<
>
cvicenie video: https://youtu.be/g1Ts8mkvhxs <
>
rozdiely: množina všetkých polynómov nad R v neurčitej x je označená '''R[x]''', '''Euklidov algoritmus'''<
>
1. '''Rozklad polynómu na súčin ireducibilných polynómov'''<
>
prednáška text: [[attachment:predn2.pdf]], strana 5 - 6<
>
prednáška video: [[attachment:Polynomy-T5.mp4]]<
>
cvicenie text: priklady1.pdf, kapitola 8, príklady 1, 3<
>
cvicenie video: https://youtu.be/g1Ts8mkvhxs <
>
rozdiely:<
>
1. '''Koreň polynómu, rozklad polynómu nad Q, R, C - Hornerova schéma, racionálne korene'''<
>
prednáška text: [[attachment:predn2.pdf]], strany 5 - 7<
>
prednáška video: [[attachment:Polynomy-T5.mp4]] a [[attachment:Polynomy2-T6.mp4]]<
>
cvicenie text: priklady1.pdf, kapitola 7, príklady 4 - 9<
>
cvicenie video: https://youtu.be/g1Ts8mkvhxs a https://youtu.be/imZ06ZtLT2I <
>
rozdiely:<
>
1. '''Racionálny výraz nad R - parciálne zlomky'''<
>
prednáška text: [[attachment:predn2.pdf]], strany 7 - 10<
>
prednáška video: https://youtu.be/QLmW0fyL2qE <
>
cvicenie text: priklady1.pdf, kapitola 8, príklady 2<
>
cvicenie video: https://youtu.be/JVQUMDLfb2I <
>
rozdiely: zlomky v rozklade sa nazývajú '''parciálne zlomky'''<
>
1. '''Vektor, matica - násobenie matíc'''<
>
prednáška text: [[attachment:predn1.pdf]], strany 4 - 6<
>
prednáška video: [[attachment:MaticoveOperacie-T3.mp4]]<
>
cvicenie text: priklady1.pdf, kapitola 3, príklady 1, 3 - 4<
>
cvicenie video: https://youtu.be/bzkBJq9Si60 <
>
rozdiely: vektor (ak nie je povedané inak) sa zapisuje do '''stĺpca'''<
>
1. '''Sústava lineárnych rovníc - elementárne riadkové operácie'''<
>
prednáška text: [[attachment:predn1.pdf]], strany 1 - 5<
>
prednáška video: https://youtu.be/FenXSywbHME a [[attachment:MaticoveOperacie-T3.mp4]]<
>
cvicenie text: priklady1.pdf, kapitola 1, kapitola 3, príklady 2<
>
cvicenie video: https://youtu.be/c7AvAUdtzjQ a https://youtu.be/bzkBJq9Si60 <
>
rozdiely: pri riadkovo ekvivalentných úpravách sa '''nemôže''' vynechávať ani nulový riadok, pri riešení SLR sa matica upravuje do '''redukovaného''' stupňovitého tvaru, riešenie SLR sa zapisuje do '''stĺpca'''<
>
1. '''Vektorový podpriestor'''<
>
prednáška text: [[attachment:predn1.pdf]], strany 3 - 4<
>
prednáška video: [[attachment:MaticoveOperacie-T3.mp4]]<
>
cvicenie text: priklady1.pdf, kapitola 2<
>
cvicenie video: https://youtu.be/bzkBJq9Si60 <
>
rozdiely: vektor (ak nie je povedané inak) sa zapisuje do '''stĺpca'''<
>
1. '''Determinant matice'''<
>
prednáška text: [[attachment:predn1.pdf]], strany 6 - 8<
>
prednáška video: [[attachment:Determinanty-T4.mp4]]<
>
cvicenie text: priklady1.pdf, kapitola 4, kapitola 6<
>
cvicenie video: https://youtu.be/DjiAkSAr8Ew <
>
rozdiely:<
>
1. '''Vektor v R^n^ - vektorový súčin v R^3^'''<
>
prednáška text: [[attachment:predn3.pdf]], strany 1 - 2<
>
prednáška video: https://youtu.be/IVk1168K8Sw <
>
cvicenie text: priklady1.pdf, kapitola 9<
>
cvicenie video: https://youtu.be/MK84rNgkeA4 <
>
rozdiely: vektor sa zapisuje do '''stĺpca''', bod sa zapisuje do '''stĺpca'''<
>
1. '''Afinný podpriestor v R^n^'''<
>
prednáška text: [[attachment:predn3.pdf]], strana 3, geometria.pdf, strany 20 - 22<
>
prednáška video: https://youtu.be/fxvdC7eLeeg a https://youtu.be/scTQgNEmEpA <
>
cvicenie text: priklady1.pdf, kapitola 10, príklady 1 - 2<
>
cvicenie video: https://youtu.be/nXFpfNn7Qfs a https://youtu.be/g7m9d-Elkfc <
>
rozdiely:<
>
1. '''Prienik, vzájomná poloha afinnych podpriestorov v R^n^'''<
>
prednáška text: [[attachment:predn3.pdf]], strana 3, geometria.pdf, strany 22 - 26<
>
prednáška video: https://youtu.be/fxvdC7eLeeg a https://youtu.be/scTQgNEmEpA <
>
cvicenie text: priklady1.pdf, kapitola 10, príklady 3 - 4, 6, 8 - 9, 11<
>
cvicenie video: https://youtu.be/nXFpfNn7Qfs a https://youtu.be/g7m9d-Elkfc <
>
rozdiely:<
>
1. '''Vzdialenosť, uhol afinných podpriestorov v R^n^'''<
>
prednáška text: [[attachment:predn3.pdf]], strana 3, geometria.pdf, strany 26 - 32<
>
prednáška video: https://youtu.be/fxvdC7eLeeg a https://youtu.be/scTQgNEmEpA <
>
cvicenie text: priklady1.pdf, kapitola 10, príklady 5, 7, 10, 12 - 15<
>
cvicenie video: https://youtu.be/nXFpfNn7Qfs a https://youtu.be/g7m9d-Elkfc <
>
rozdiely:<
>
1. '''Príprava na skúšku'''<
>
prednáška video: https://youtu.be/VE4qmkBoDSM a https://youtu.be/45K76Vhw9AQ <
>
cvicenie video: https://youtu.be/pikQhATUdzc a https://youtu.be/fIyktGnTKLA <
>
minulé roky: MS Teams\Linearna algebra 1
## 1.#0 (Komplexné čísla)<
>
## prednáška text: [[attachment:predn2.pdf]], strany 1 - 4<
>
## prednáška video: https://youtu.be/Ja7oYlKlIwU a https://youtu.be/8kZk1FA82gE a https://youtu.be/saXHS6yLwms <
>
## cvicenie text: priklady1.pdf, kapitola 5<
>
## cvicenie video: N/A<
>
## rozdiely:<
>
## 1. (Kvadrika)<
>
## prednáška text: [[attachment:predn4.pdf]], geometria.pdf, strany 32 - 43<
>
## prednáška video: https://youtu.be/-Rf0BiKrKFg <
>
## cvicenie text: priklady1.pdf, kapitola 11<
>
## cvicenie video: https://youtu.be/rjmmOOCUhpI <
>
## rozdiely:<
>
=== Chyby ===
Objavené chyby vo video cvičeniach: [[attachment:chyby.pdf]]
=== Literatúra ===
1. P. Zlatoš: Lineárna algebra a geometria, Albert Marenčin PT, Bratislava, 2011.
http://thales.doa.fmph.uniba.sk/zlatos/la/zlatos_LAG.pdf (kniha)<
>
http://thales.doa.fmph.uniba.sk/zlatos/la/LAG_A4.pdf (A4)<
>
1. T. Katriňák, M. Gavalec, E. Gedeonová, J. Smítal: Algebra a teoretická aritmetika 1, Alfa, Bratislava, 1985 & Univerzita Komenského, Bratislava, 1995 & Univerzita Komenského, Bratislava, 1999.
1. M. Hejný, V. Zaťko, P. Kršňák: Geometria 1, Slovenské pedagogické nakladateľstvo, Bratislava, 1985.
1. M. Zajac: Príklady Lineárna algebra 1.
[[attachment:priklady1.pdf]]<
>
1. M. Zajac: Prednášky Lineárna algebra 1.
[[attachment:predn1.pdf]]<
>
[[attachment:predn2.pdf]]<
>
[[attachment:predn3.pdf]]<
>
[[attachment:predn4.pdf]]<
>
1. P. Kaprálik: Algebra a geometria.
[[attachment:geometria.pdf]]<
>
1. Carl D. Meyer: Matrix Analysis and Applied Linear Algebra, SIAM, Philadelphia, 2000.
1. J. Galanová a kol.: Lineárna algebra, STU, Bratislava, 2002.
1. J. Eliaš, J. Horváth, J. Kajan: Zbierka úloh z vyššej matematiky 1, Alfa, Bratislava, 1979.
1. J. M. Kollár: Matematika 1.
http://www.math.sk/jmkollar/ <
>
=== Rozvrh ===
|| ||Deň||Od||Do||Miestnosť||Krúžok||Vyučujúci||Kontakt||
||Prednáška||Utorok||10:00||11:40||DE300||1bc_API||Katarína Hriňáková, Karina Chudá||[[https://uim.fei.stuba.sk/pracovnici/karina-chuda/|Karina Chudá]]||
||Cvičenie||Utorok||17:00||18:40||DE150||2bc_API/#2||Karina Chudá||[[https://uim.fei.stuba.sk/pracovnici/karina-chuda/|Karina Chudá]]||
||Cvičenie||Streda||13:00||14:40||B701||1bc_API/3||Katarína Hriňáková|| ||
||Cvičenie||Streda||13:00||14:40||C301||1bc_API/10||Ján Karabáš|| ||
||Cvičenie||Streda||15:00||16:40||B701||1bc_API/5||Katarína Hriňáková|| ||
||Cvičenie||Streda||15:00||16:40||C301||1bc_API/9||Ján Karabáš|| ||
||Cvičenie||Štvrtok||13:00||14:40||DE150||1bc_API/8||Karina Chudá||[[https://uim.fei.stuba.sk/pracovnici/karina-chuda/|Karina Chudá]]||
||Cvičenie||Štvrtok||15:00||16:40||DE150||1bc_API/11||Karina Chudá||[[https://uim.fei.stuba.sk/pracovnici/karina-chuda/|Karina Chudá]]||
||Cvičenie||Štvrtok||17:00||18:40||DE150||2bc_API/#1||Karina Chudá||[[https://uim.fei.stuba.sk/pracovnici/karina-chuda/|Karina Chudá]]||
||Cvičenie||Piatok||8:00||9:40||B704||1bc_API/4||Jana Valigurská||[[https://is.stuba.sk/lide/clovek.pl?id=125019&lang=sk|Jana Valigurská]]||
||Cvičenie||Piatok||9:00||10:40||B701||1bc_API/1||Katarína Hriňáková|| ||
||Cvičenie||Piatok||10:00||11:40||B704||1bc_API/6||Jana Valigurská||[[https://is.stuba.sk/lide/clovek.pl?id=125019&lang=sk|Jana Valigurská]]||
||Cvičenie||Piatok||11:00||12:40||B701||1bc_API/2||Katarína Hriňáková|| ||
||Cvičenie||Piatok||13:00||14:40||B704||1bc_API/7||Jana Valigurská||[[https://is.stuba.sk/lide/clovek.pl?id=125019&lang=sk|Jana Valigurská]]||
=== Nahrádzanie cvičení ===
|| ||Pôvodný termín ||Pôvodná miestnosť||Náhradný termín ||Náhradná miestnosť||
||1bc_API/3 ||16.10.2024 13:00-14:40 (streda) ||B701 ||16.10.2024 10:00-11:40 (streda) ||C801 ||
||1bc_API/5 ||16.10.2024 15:00-16:40 (streda) ||B701 ||16.10.2024 10:00-11:40 (streda) ||C801 ||
||1bc_API/10||16.10.2024 13:00-14:40 (streda) ||C301 ||18.10.2024 10:00-11:40 (piatok) ||E702 ||
||1bc_API/9 ||16.10.2024 15:00-16:40 (streda) ||C301 ||18.10.2024 10:00-11:40 (piatok) ||E702 ||
||1bc_API/8 ||17.10.2024 13:00-14:40 (štvrtok)||DE150 ||16.10.2024 13:00-14:40 (streda) ||DE150 ||
||1bc_API/11||17.10.2024 15:00-16:40 (štvrtok)||DE150 ||16.10.2024 15:00-16:40 (streda) ||DE150 ||
||2bc_API/#1||17.10.2024 17:00-18:40 (štvrtok)||DE150 ||16.10.2024 17:00-18:40 (streda) ||DE150 ||
||2bc_API/#2||22.10.2024 17:00-18:40 (utorok) ||DE150 ||24.10.2024 13:00-18:40 (štvrtok)||DE150 ||
||1bc_API/4 ||01.11.2024 8:00-9:40 (piatok) ||B704 ||30.10.2024 8:00-9:40 (streda) ||BC150 ||
||1bc_API/1 ||01.11.2024 9:00-10:40 (piatok) ||B701 ||30.10.2024 10:00-11:40 (streda) ||AB300 ||
||1bc_API/6 ||01.11.2024 10:00-11:40 (piatok) ||B704 ||30.10.2024 11:00-12:40 (streda) ||BC300 ||
||1bc_API/2 ||01.11.2024 11:00-12:40 (piatok) ||B701 ||30.10.2024 13:00-14:40 (streda) ||B701 ||
||1bc_API/8 ||07.11.2024 13:00-14:40 (štvrtok)||DE150 ||06.11.2024 17:00-18:40 (streda) ||DE150 ||
||1bc_API/11||07.11.2024 15:00-16:40 (štvrtok)||DE150 ||06.11.2024 17:00-18:40 (streda) ||DE150 ||
||2bc_API/#1||07.11.2024 17:00-18:40 (štvrtok)||DE150 ||05.11.2024 17:00-18:40 (utorok) ||DE150 ||
||1bc_API/1 ||22.11.2024 9:00-10:40 (piatok) ||B701 ||20.11.2024 10:00-11:40 (streda) ||AB300 ||
||1bc_API/2 ||22.11.2024 11:00-12:40 (piatok) ||B701 ||20.11.2024 13:00-14:40 (streda) ||B701 ||
=== Hodnotenie ===
Časti hodnotenia:
* Priebežné hodnotenie:
* Písomka 1
* Písomka 2
* Skúška:
* Test
* Príklady
Obsah:
* Priebežné hodnotenie:
* Písomka 1:
* 2 príklady z okruhov 1 - 4
* 1 bonusová úloha
* Písomka 2:
* 2 príklady z okruhov 5 - 12
* 1 bonusová úloha
* Skúška:
* Test:
* 2 "single choice" otázky s výberom z a) - d) z okruhov 1 - 4
* 4 "single choice" otázky s výberom z a) - d) z okruhov 5 - 12
* 2 otvorené otázky z okruhov 1 - 4
* 4 otvorené otázky z okruhov 5 - 12
* 2 bonusove otvorené otázky na Riadom termine
* Príklady:
* 2 príklady z okruhov 1 - 4
* 4 príklady z okruhov 5 - 12
* 1 bonusový príklad na Riadom termine
Bodovanie:
* Priebežné hodnotenie:
* Písomka 1 - 2:
* Priklady: za každý príklad sa dá získať 8 bodíkov
* Bonusová úloha: za bonusovú úlohu sa dajú získať 2 bodíky
* Skúška:
* Test:
* "Single choice" otázky: za každú otázku sa dajú získať 2 bodíky
* Otvorené otázky: za každú otázku sa dajú získať 2 bodíky
* Bonusove otvorené otázky: za každú otázku sa dajú získať 2 bodíky
* Príklady:
* Príklady: za každý príklad sa dá získať 16 bodíkov
* Bonusový príklad: za bonusový príklad sa dá získať 16 bodíkov
Pravidlá bodovania:
* Priebežné hodnotenie:
* Písomka 1 - 2:
* Príklady: '''súčasťou správneho riešenia je správny postup''', ak sú v riešení chyby, bodíky sa udeľujú iba za časti, ktoré nie sú chybami ovplyvnené, pri použití postupu, ktorý sa nepreberá v rámci predmetu, si ho treba buď '''dopredu nechať schváliť''' alebo '''v riešení exaktne zdôvodniť''', inak sa za takýto postup neudeľujú bodíky
* Skúška:
* Test:
* "Single choice" otázky: stačí vybrať správnu odpoveď z a) - d), '''odpoveď netreba zdôvodňovať'''
* Otvorené otázky: stačí uviesť správnu odpoveď, '''odpoveď netreba zdôvodňovať'''
* Bonusove otvorené otázky: '''súčasťou správnej odpovede je správne zdôvodnenie'''
* Príklady:
* Príklady: '''súčasťou správneho riešenia je správny postup''', ak sú v riešení chyby, bodíky sa udeľujú iba za časti, ktoré nie sú chybami ovplyvnené, pri použití postupu, ktorý sa nepreberá v rámci predmetu, si ho treba buď '''dopredu nechať schváliť''' alebo '''v riešení exaktne zdôvodniť''', inak sa za takýto postup neudeľujú bodíky
* Bonusový príklad: '''súčasťou správneho riešenia je správny postup a správne zdôvodnenie''', ak sú v riešení chyby alebo nie je správne zdôvodnené, bodíky sa udeľujú iba za časti, ktoré nie sú ovplyvnené chybami a sú správne zdôvodnené, pri použití postupu, ktorý sa nepreberá v rámci predmetu, si ho treba buď '''dopredu nechať schváliť''' alebo '''v riešení exaktne zdôvodniť''', inak sa za takýto postup neudeľujú bodíky
'''Úspešnosť požadovaná na absolvovanie predmetu''':
* Priebežné hodnotenie:
* Písomka 1: '''aspoň 25 %''', teda '''aspoň 4 bodíky'''
* Písomka 2: '''aspoň 25 %''', teda '''aspoň 4 bodíky'''
* Skúška:
* Test: '''aspoň 50 %''', bonusové otázky '''sa nepočítajú do úpešnosti Testu'''
* Príklady: '''aspoň 50 %''', bonusový príklad '''sa nepočíta do úpešnosti Príkladov'''
Váha pri výpočte známky:
* Priebežné hodnotenie: 0 %
* Skúška: 100 %, z toho
* Test: 20 %
* Príklady: 80 %
Známka - bodíky z intervalu [0;120+bonus] sa prepočítajú na body z intervalu [0;100+bonus]:
* Fx: body v intervale [ 0;56)
* E : body v intervale [56;65)
* D : body v intervale [65;74)
* C : body v intervale [74;83)
* B : body v intervale [83;92)
* A : body v intervale [92;inf)
Neúčasť/neúspešosť na priebežnom honotení:
* Pri priebežnom hodnotení '''nie je nárokovateľný opravný termín'''
* '''1''' z Písomiek 1 - 2 je možné si nahradiť na Náhradnej písomke
* Ospravedlnenú neúčasť na 2 alebo viacerych písomkách z Písomiek 1 - 2 a Náhradnej písomky je potrebné riešiť na Pedagogickom oddelení oficiálnou žiadosťou o Individuálny štúdijný plán alebo o Prerušenie štúdia, pretože ide o dlhodobú neúčasť na vyučovaní
Neúčasť/neúspešosť na skúške:
* Pri skúške '''je nárokovateľný opravný termín''', teda na absolvovanie skúšky sú k dispozícii '''2 termíny''', spravidla, ale nie nutne, sú to Riadny termín a Opravný termín
* Pri neúčasti na Riadnom termíne alebo Opravnom termíne je možné si tento termín nahradiť na Náhradnom termíne
* Ospravedlnenú neúčasť na 2 alebo viacerých termínoch z Riadneho termínu, Opravného termínu a Náhradného termínu je potrebné riešiť na Pedagogickom oddelení oficiálnou žiadosťou o Individuálny štúdijný plán alebo o Prerušenie štúdia, pretože ide o dlhodobú neúčasť na vyučovaní
=== Priebeh priebežného hodnotenia a skúšky ===
'''Ak niekto potrebuje pri Priebežnom hodnotení a Skúške špeciálne podmienky, napríklad zo zdravotných dôvodov, prosím, napíšte na ... .'''<
><
>
Na stole na viditeľnom mieste treba mať:
* študentský preukaz
Okrem toho môže byť na stole iba ('''nedodržanie má za následok hodnotenie Fx bez možnosti opravy v tomto akademickom roku'''):
* perá
* nápoje
* zo zdravotných dôvodov aj potraviny, lieky...
* zošité '''oficiálne, nie vlastné''' papiere k písomke/skúške
Smie sa používať:
* perá, také množstvo, aby sa nevypísali
* zošité '''oficiálne, nie vlastné''' papiere k písomke/skúške
Nesmie používať a nesmie byť v dosahu ('''nedodržanie má za následok hodnotenie Fx bez možnosti opravy v tomto akademickom roku'''):
* všetko ostatné
Ďalšie pokyny:
* treba písať v pridelenej miestnosti na pridelenom mieste podľa rozpisu
* riešenie príkladu/otázky X treba vypracovať na oficiálny papier so zadaním príkladu/otázky X ('''časti riešenie príkladu/otázky X nenachádzajúce sa na na oficiálnom papieri so zadaním príkladu/otázky X sa neberú do úvahy pri bodovaní riešenia/odpovede príkladu/na otázku X''')
* počas skúšky nie je možné odísť z miestnosti, teda pred odchodom treba odovzdať finálnu verziu riešení
=== Termíny ===
Priebežné hodnotenie:
* Písomka 1: ..., čistý čas 40 minút<
>
* Písomka 2: ..., čistý čas 40 minút<
>
* Náhradná písomka: ..., čistý čas 40 minút, je možné si nahradiť '''1''' z Písomiek 1 - 2<
>
Skúška:
## [[attachment:komplcisla.ps]]
## [[attachment:komplcisla.pdf]]
## [[attachment:geometria.pdf]]
##http://matika.fei.stuba.sk/KMAT/Matematika1
##=== Prezentacie ===<
>
##'''Týždeň 1:'''<
>
##Komplexné čísla 1 https://youtu.be/Ja7oYlKlIwU <
>
##Komplexné čísla 2 https://youtu.be/8kZk1FA82gE <
>
##Riešené príklady https://youtu.be/saXHS6yLwms <
>
##cvičenie https://drive.google.com/file/d/1choduqvz_NfFxNWH6_QAHdNntCllIFcq/view?usp=sharing <
>
##Domáca úloha: [[attachment:priklady1.pdf]], kapitola 5<
>
##'''Týždeň 2:'''<
>
##Sústavy lineárnych rovníc (SLR) https://youtu.be/FenXSywbHME <
>
##cvičenie https://youtu.be/c7AvAUdtzjQ <
>
##Domáca úloha: [[attachment:priklady1.pdf]], kapitola 1/1-5<
>
##'''Týždeň 3:'''<
>
##Aritmetika v priestore usporiadaných n-tíc, lineárna nezávislosť (LNZ), homogénne SLR, maticové operácie https://youtu.be/1quVZ6llxQU [[attachment:MaticoveOperacie-T3.mp4]]<
>
##cvičenie https://youtu.be/bzkBJq9Si60<
>
##Domáca úloha: [[attachment:priklady1.pdf]], kapitola 1/6, 2/1-3, 3/1-2<
>
##'''Týždeň 4:'''<
>
##Determinanty https://youtu.be/ye6JwDQYR98 [[attachment:Determinanty-T4.mp4]]<
>
##cvičenie https://youtu.be/DjiAkSAr8Ew <
>
##Domáca úloha: [[attachment:priklady1.pdf]], kapitola 4/1-5<
>
##'''Týždeň 5:'''<
>
##Polynómy1 https://youtu.be/lsTFH2R8XcE [[attachment:Polynomy-T5.mp4]]<
>
##cvičenie https://youtu.be/g1Ts8mkvhxs <
>
##Domáca úloha: [[attachment:priklady1.pdf]], kapitola 6/1-2, 7/1-3, 5-7<
>
##'''Týždeň 6:'''<
>
##Polynómy2 https://www.youtube.com/watch?v=gRWbz9Ppg5M [[attachment:Polynomy2-T6.mp4]]<
>
##cvičenie https://youtu.be/imZ06ZtLT2I <
>
##Domáca úloha: [[attachment:priklady1.pdf]], kapitola 7/4, 8-9<
>
##'''Týždeň 7:'''<
>
##Racionálne funkcie: https://youtu.be/QLmW0fyL2qE <
>
##cvičenie https://youtu.be/JVQUMDLfb2I <
>
##Domáca úloha: [[attachment:priklady1.pdf]], kapitola 8/1-3<
>
##'''Týždeň 8:'''<
>
##Analytická geometria 1: https://youtu.be/IVk1168K8Sw <
>
##cvičenie https://youtu.be/MK84rNgkeA4 <
>
##Domáca úloha: [[attachment:priklady1.pdf]], kapitola 9/1-6<
>
##'''Týždeň 9:'''<
>
##Analytická geometria 2: https://youtu.be/fxvdC7eLeeg <
>
##cvičenie https://youtu.be/nXFpfNn7Qfs <
>
##Domáca úloha: [[attachment:priklady1.pdf]], kapitola 9/7-9, 10/1-2, 11-12<
>
##'''Týždeň 10:'''<
>
##Analytická geometria 3: https://youtu.be/scTQgNEmEpA <
>
##cvičenie https://youtu.be/g7m9d-Elkfc <
>
##Domáca úloha: [[attachment:priklady1.pdf]], 10/3-10, 13-15<
>
##'''Týždeň 11:'''<
>
##Kvadratické plochy https://youtu.be/-Rf0BiKrKFg <
>
##cvičenie https://youtu.be/rjmmOOCUhpI <
>
##Domáca úloha: [[attachment:priklady1.pdf]], kapitola 11<
>
##'''Týždeň 12:'''<
>
##prednáška T12-1 ukážka skúšky (teória) https://youtu.be/VE4qmkBoDSM <
>
##prednáška T12-1 ukážka skúšky (príklady) https://youtu.be/45K76Vhw9AQ <
>
##cvičenie 1. časť https://youtu.be/pikQhATUdzc <
>
##cvičenie 2. časť https://youtu.be/fIyktGnTKLA <
>
##-------------------------------------------------
##== Oznamy o písomkách a skúške ==
##<>
##Opravný termín skúšky bude 31. januára 2019 o 11:00 v miestnostiach [[attachment:AB300.pdf]] a [[attachment:BC300.pdf]]
##<>
##Na písomku si doneste '''ISIC''', 2-3 listy papiera formátu A4, perá. Nič iné nie je na písomke povolené.
##Opravná písomka bude v piatok 7.12.2018 15:00-15:50 v miestnostiach ab300 a bc300
##Na opravnú písomku sa treba prihlásiť v ais https://is.stuba.sk/
##Prihlásiť sa môže každý študent (aj keď už má 15 bodov). Do hodnotenia sa potom bude počítať výsledok opravnej písomky
##(aj keby bol horší ako 14.11.).
##Zápočtová písomka bude v utorok 14.11.2017. Študenti budú rozdelení na dve skupiny, jedna bude písať o 10:00, druhá o 11:00.
## 27.9. doc. Michal Zajac
##Na prípravu na písomku odporúčam príklady zo súboru [[attachment:priklady1.pdf]], kapitoly 1-6 a zo siedmej iba príklad 1.
## 2.11. doc. Michal Zajac
##Rozdelenie do miestností na 10:00 [[attachment:zoznam10.pdf]] , na 11:00 [[attachment:zoznam11.pdf]]
##Študenti, ktorí majú zápočet a na prvom termíne neuspeli sa na opravný termín nemusia prihlasovať, študenti, ktorí už skúšku urobili, ale si ##chcú hodnotenie zlepšiť sa musia prihlásiť,napísať najneskôr 28.1. na michal.zajac@stuba.sk. Pre nich bude platiť známka z opravného termínu ##aj keby bola horšia ako na riadnom termíne.
##Na písomke nie je dovolené (ani potrebné) používať kalkulačku. Na riešenie budete mať 120 minút.
##'''Priebeh skúšky''' Najprv dostanete 4 teoretické otázky (16 bodov), odpovede napíšete priamo do zadania a po 20 minútach odovzdáte. Na ##príklady (54 bodov) potom budete mať 100 minút.
##Zadanie a riešenie 1. termínu skúšky 2018/19: [[attachment:RT-LA1-20122018.pdf]]
##Zadanie a riešenie 1. termínu skúšky 2017/18: [[attachment:RT-LA1-19122017.pdf]]
##Zadanie a riešenie 1. termínu zápočtu 2018/19: [[attachment:zapocet09Nov.pdf]]
##Zadanie a riešenie 2. termínu zápočtu 2018/19: [[attachment:zapocet07Dec.pdf]]
##-------------------------------------------------
##Teóriu skúšam najmä formou jednoduchých otázok, v ktorých treba preberané vety a definície aplikovať.
##[[attachment:teoria.pdf]] (12.12.2019)
##== Podmienky na zápočet ==
## 4. Linky na cvičenia nájdete vyššie (viď. '''ROZVRH'''). Link, ako si založit konto pre MS Teams:
## https://www.stuba.sk/sk/pracoviska/centrum-vypoctovej-techniky/cinnosti-a-sluzby/office-365-education.html
##9. '''Neúčasť na skúške a zápočtových písomkách je nutné ospravedlniť na pedagogickom oddelení najneskôr do piatich dní''' (Príkaz dekana č. 2/2013). Pokiaľ sa študent neospravedlní, nemá nárok na náhradný termín.
##11. Podvádzanie pri skúške má za následok hodnotenie nevyhovel bez možnosti opravy v tomto akademickom roku.
## 4. Študenti sa preto budú prihlasovať na online stretnutia výhradne prostredníctvom svojho študentského konta na ##gmail.stuba.sk. Návod na vytvorenie tohto konta sa nachádza tu:
## https://www.stuba.sk/navody/online/index.php?sluzba=gsuite&os=prihlasenie
##-------------------------------------------------
##Počas semestra bude možné získať najviac '''10 bonusových bodov'''.
##Na skúške bude možné získať 100 bodov. Skúška bude v skúškovom období prezenčne v priestoroch FEI (ak to dovolia pravidlá počas pandémie).
##Študenti, ktorí získajú za semester menej ako 3 body nebudú smieť ísť na skúšku a predmet musia opakovať v nasledujúcom akademickom roku
##(alebo štúdium zanechať).
##-------------------------------------------------
## == Príklady a cvičenia ==
## Zmeň priklady.pdf na vhodnejšie meno súbotu
## [[attachment:priklady.pdf]]
## [[attachment:priklady.ps]]
## [[attachment:tyzden_1-2.pdf]]
## [[attachment:tyzden_3-4.pdf]] [[attachment:tyzden_5-6.pdf]] [[attachment:tyzden_7-8.pdf]]
## [[attachment:tyzden_9-10.pdf]] [[attachment:tyzden_11-12.pdf]]
## == Výsledky - body za semester ==
## Výsledky môžu byť delené po paralelkách
## alebo môžu byť iba jedny globálne.
## === Paralelka XY ===
## [attachment:vysledky_A.xls Tuto je popis súboru s výsledkami]
## === Paralelka UV ===
## [attachment:UV.xls Nejaký iný súbor]