## Poznámky vyzerajú tak, ako tento riadok. ## Toto je šablóna stránky, ktorá je vhodná ak je len jeden prednášajúci. = Lineárna algebra 1 = pre študijný program Aplikovaná informatika '''2024/2025 zimný semester''' '''Priebežné hodnotenie Písomka 2 bude 27.11.2024 od 19:00 v miestnostiach AB300, BC300, CD300, DE300 podľa rozpisu.''' '''Z Písomky 2 treba získať aspoň 4 bodíky.''' === Informačný list === [[attachment:info2023.pdf]] === Pozor === '''Základným zdrojom pre Lineárnu algebru 1 sú prednášky a cvičenia, relevantné časti v odporúčanej literatúre a materiály poskytnuté prostredníctvom MS Teams. Videá a texty sú iba doplnkový zdroj, nie je garantované, že obsahujú všetko a vo vhodnej forme, čo bude požadované pri priebežnom hodnotení a na skúške.''' === MSTeams === Kód predmetu v MS Teams: 7gxfa4i === Obsah === 1. '''Polynóm - Euklidov algoritmus'''<
> prednáška text: [[attachment:predn2.pdf]], strana 5<
> prednáška video: [[attachment:Polynomy-T5.mp4]]<
> cvicenie text: priklady1.pdf, kapitola 7, príklady 1 - 3<
> cvicenie video: https://youtu.be/g1Ts8mkvhxs <
> rozdiely: množina všetkých polynómov nad R v neurčitej x je označená '''R[x]''', '''Euklidov algoritmus'''<
> 1. '''Rozklad polynómu na súčin ireducibilných polynómov'''<
> prednáška text: [[attachment:predn2.pdf]], strana 5 - 6<
> prednáška video: [[attachment:Polynomy-T5.mp4]]<
> cvicenie text: priklady1.pdf, kapitola 8, príklady 1, 3<
> cvicenie video: https://youtu.be/g1Ts8mkvhxs <
> rozdiely:<
> 1. '''Koreň polynómu, rozklad polynómu nad Q, R, C - Hornerova schéma, racionálne korene'''<
> prednáška text: [[attachment:predn2.pdf]], strany 5 - 7<
> prednáška video: [[attachment:Polynomy-T5.mp4]] a [[attachment:Polynomy2-T6.mp4]]<
> cvicenie text: priklady1.pdf, kapitola 7, príklady 4 - 9<
> cvicenie video: https://youtu.be/g1Ts8mkvhxs a https://youtu.be/imZ06ZtLT2I <
> rozdiely:<
> 1. '''Racionálny výraz nad R - parciálne zlomky'''<
> prednáška text: [[attachment:predn2.pdf]], strany 7 - 10<
> prednáška video: https://youtu.be/QLmW0fyL2qE <
> cvicenie text: priklady1.pdf, kapitola 8, príklady 2<
> cvicenie video: https://youtu.be/JVQUMDLfb2I <
> rozdiely: zlomky v rozklade sa nazývajú '''parciálne zlomky'''<
> 1. '''Vektor, matica - násobenie matíc'''<
> prednáška text: [[attachment:predn1.pdf]], strany 4 - 6<
> prednáška video: [[attachment:MaticoveOperacie-T3.mp4]]<
> cvicenie text: priklady1.pdf, kapitola 3, príklady 1, 3 - 4<
> cvicenie video: https://youtu.be/bzkBJq9Si60 <
> rozdiely: vektor (ak nie je povedané inak) sa zapisuje do '''stĺpca'''<
> 1. '''Sústava lineárnych rovníc - elementárne riadkové operácie'''<
> prednáška text: [[attachment:predn1.pdf]], strany 1 - 5<
> prednáška video: https://youtu.be/FenXSywbHME a [[attachment:MaticoveOperacie-T3.mp4]]<
> cvicenie text: priklady1.pdf, kapitola 1, kapitola 3, príklady 2<
> cvicenie video: https://youtu.be/c7AvAUdtzjQ a https://youtu.be/bzkBJq9Si60 <
> rozdiely: pri riadkovo ekvivalentných úpravách sa '''nemôže''' vynechávať ani nulový riadok, pri riešení SLR sa matica upravuje do '''redukovaného''' stupňovitého tvaru, riešenie SLR sa zapisuje do '''stĺpca'''<
> 1. '''Vektorový podpriestor'''<
> prednáška text: [[attachment:predn1.pdf]], strany 3 - 4<
> prednáška video: [[attachment:MaticoveOperacie-T3.mp4]]<
> cvicenie text: priklady1.pdf, kapitola 2<
> cvicenie video: https://youtu.be/bzkBJq9Si60 <
> rozdiely: vektor (ak nie je povedané inak) sa zapisuje do '''stĺpca'''<
> 1. '''Determinant matice'''<
> prednáška text: [[attachment:predn1.pdf]], strany 6 - 8<
> prednáška video: [[attachment:Determinanty-T4.mp4]]<
> cvicenie text: priklady1.pdf, kapitola 4, kapitola 6<
> cvicenie video: https://youtu.be/DjiAkSAr8Ew <
> rozdiely:<
> 1. '''Vektor v R^n^ - vektorový súčin v R^3^'''<
> prednáška text: [[attachment:predn3.pdf]], strany 1 - 2<
> prednáška video: https://youtu.be/IVk1168K8Sw <
> cvicenie text: priklady1.pdf, kapitola 9<
> cvicenie video: https://youtu.be/MK84rNgkeA4 <
> rozdiely: vektor sa zapisuje do '''stĺpca''', bod sa zapisuje do '''stĺpca'''<
> 1. '''Afinný podpriestor v R^n^'''<
> prednáška text: [[attachment:predn3.pdf]], strana 3, geometria.pdf, strany 20 - 22<
> prednáška video: https://youtu.be/fxvdC7eLeeg a https://youtu.be/scTQgNEmEpA <
> cvicenie text: priklady1.pdf, kapitola 10, príklady 1 - 2<
> cvicenie video: https://youtu.be/nXFpfNn7Qfs a https://youtu.be/g7m9d-Elkfc <
> rozdiely:<
> 1. '''Prienik, vzájomná poloha afinnych podpriestorov v R^n^'''<
> prednáška text: [[attachment:predn3.pdf]], strana 3, geometria.pdf, strany 22 - 26<
> prednáška video: https://youtu.be/fxvdC7eLeeg a https://youtu.be/scTQgNEmEpA <
> cvicenie text: priklady1.pdf, kapitola 10, príklady 3 - 4, 6, 8 - 9, 11<
> cvicenie video: https://youtu.be/nXFpfNn7Qfs a https://youtu.be/g7m9d-Elkfc <
> rozdiely:<
> 1. '''Vzdialenosť, uhol afinných podpriestorov v R^n^'''<
> prednáška text: [[attachment:predn3.pdf]], strana 3, geometria.pdf, strany 26 - 32<
> prednáška video: https://youtu.be/fxvdC7eLeeg a https://youtu.be/scTQgNEmEpA <
> cvicenie text: priklady1.pdf, kapitola 10, príklady 5, 7, 10, 12 - 15<
> cvicenie video: https://youtu.be/nXFpfNn7Qfs a https://youtu.be/g7m9d-Elkfc <
> rozdiely:<
> 1. '''Príprava na skúšku'''<
> prednáška video: https://youtu.be/VE4qmkBoDSM a https://youtu.be/45K76Vhw9AQ <
> cvicenie video: https://youtu.be/pikQhATUdzc a https://youtu.be/fIyktGnTKLA <
> minulé roky: MS Teams\Linearna algebra 1 ## 1.#0 (Komplexné čísla)<
> ## prednáška text: [[attachment:predn2.pdf]], strany 1 - 4<
> ## prednáška video: https://youtu.be/Ja7oYlKlIwU a https://youtu.be/8kZk1FA82gE a https://youtu.be/saXHS6yLwms <
> ## cvicenie text: priklady1.pdf, kapitola 5<
> ## cvicenie video: N/A<
> ## rozdiely:<
> ## 1. (Kvadrika)<
> ## prednáška text: [[attachment:predn4.pdf]], geometria.pdf, strany 32 - 43<
> ## prednáška video: https://youtu.be/-Rf0BiKrKFg <
> ## cvicenie text: priklady1.pdf, kapitola 11<
> ## cvicenie video: https://youtu.be/rjmmOOCUhpI <
> ## rozdiely:<
> === Chyby === Objavené chyby vo video cvičeniach: [[attachment:chyby.pdf]] === Literatúra === 1. P. Zlatoš: Lineárna algebra a geometria, Albert Marenčin PT, Bratislava, 2011. http://thales.doa.fmph.uniba.sk/zlatos/la/zlatos_LAG.pdf (kniha)<
> http://thales.doa.fmph.uniba.sk/zlatos/la/LAG_A4.pdf (A4)<
> 1. T. Katriňák, M. Gavalec, E. Gedeonová, J. Smítal: Algebra a teoretická aritmetika 1, Alfa, Bratislava, 1985 & Univerzita Komenského, Bratislava, 1995 & Univerzita Komenského, Bratislava, 1999. 1. M. Hejný, V. Zaťko, P. Kršňák: Geometria 1, Slovenské pedagogické nakladateľstvo, Bratislava, 1985. 1. M. Zajac: Príklady Lineárna algebra 1. [[attachment:priklady1.pdf]]<
> 1. M. Zajac: Prednášky Lineárna algebra 1. [[attachment:predn1.pdf]]<
> [[attachment:predn2.pdf]]<
> [[attachment:predn3.pdf]]<
> [[attachment:predn4.pdf]]<
> 1. P. Kaprálik: Algebra a geometria. [[attachment:geometria.pdf]]<
> 1. Carl D. Meyer: Matrix Analysis and Applied Linear Algebra, SIAM, Philadelphia, 2000. 1. J. Galanová a kol.: Lineárna algebra, STU, Bratislava, 2002. 1. J. Eliaš, J. Horváth, J. Kajan: Zbierka úloh z vyššej matematiky 1, Alfa, Bratislava, 1979. 1. J. M. Kollár: Matematika 1. http://www.math.sk/jmkollar/ <
> === Rozvrh === || ||Deň||Od||Do||Miestnosť||Krúžok||Vyučujúci||Kontakt|| ||Prednáška||Utorok||10:00||11:40||DE300||1bc_API||Katarína Hriňáková, Karina Chudá||[[https://uim.fei.stuba.sk/pracovnici/karina-chuda/|Karina Chudá]]|| ||Cvičenie||Utorok||17:00||18:40||DE150||2bc_API/#2||Karina Chudá||[[https://uim.fei.stuba.sk/pracovnici/karina-chuda/|Karina Chudá]]|| ||Cvičenie||Streda||13:00||14:40||B701||1bc_API/3||Katarína Hriňáková|| || ||Cvičenie||Streda||13:00||14:40||C301||1bc_API/10||Ján Karabáš|| || ||Cvičenie||Streda||15:00||16:40||B701||1bc_API/5||Katarína Hriňáková|| || ||Cvičenie||Streda||15:00||16:40||C301||1bc_API/9||Ján Karabáš|| || ||Cvičenie||Štvrtok||13:00||14:40||DE150||1bc_API/8||Karina Chudá||[[https://uim.fei.stuba.sk/pracovnici/karina-chuda/|Karina Chudá]]|| ||Cvičenie||Štvrtok||15:00||16:40||DE150||1bc_API/11||Karina Chudá||[[https://uim.fei.stuba.sk/pracovnici/karina-chuda/|Karina Chudá]]|| ||Cvičenie||Štvrtok||17:00||18:40||DE150||2bc_API/#1||Karina Chudá||[[https://uim.fei.stuba.sk/pracovnici/karina-chuda/|Karina Chudá]]|| ||Cvičenie||Piatok||8:00||9:40||B704||1bc_API/4||Jana Valigurská||[[https://is.stuba.sk/lide/clovek.pl?id=125019&lang=sk|Jana Valigurská]]|| ||Cvičenie||Piatok||9:00||10:40||B701||1bc_API/1||Katarína Hriňáková|| || ||Cvičenie||Piatok||10:00||11:40||B704||1bc_API/6||Jana Valigurská||[[https://is.stuba.sk/lide/clovek.pl?id=125019&lang=sk|Jana Valigurská]]|| ||Cvičenie||Piatok||11:00||12:40||B701||1bc_API/2||Katarína Hriňáková|| || ||Cvičenie||Piatok||13:00||14:40||B704||1bc_API/7||Jana Valigurská||[[https://is.stuba.sk/lide/clovek.pl?id=125019&lang=sk|Jana Valigurská]]|| === Nahrádzanie cvičení === || ||Pôvodný termín ||Pôvodná miestnosť||Náhradný termín ||Náhradná miestnosť|| ||1bc_API/3 ||16.10.2024 13:00-14:40 (streda) ||B701 ||16.10.2024 10:00-11:40 (streda) ||C801 || ||1bc_API/5 ||16.10.2024 15:00-16:40 (streda) ||B701 ||16.10.2024 10:00-11:40 (streda) ||C801 || ||1bc_API/10||16.10.2024 13:00-14:40 (streda) ||C301 ||18.10.2024 10:00-11:40 (piatok) ||E702 || ||1bc_API/9 ||16.10.2024 15:00-16:40 (streda) ||C301 ||18.10.2024 10:00-11:40 (piatok) ||E702 || ||1bc_API/8 ||17.10.2024 13:00-14:40 (štvrtok)||DE150 ||16.10.2024 13:00-14:40 (streda) ||DE150 || ||1bc_API/11||17.10.2024 15:00-16:40 (štvrtok)||DE150 ||16.10.2024 15:00-16:40 (streda) ||DE150 || ||2bc_API/#1||17.10.2024 17:00-18:40 (štvrtok)||DE150 ||16.10.2024 17:00-18:40 (streda) ||DE150 || ||2bc_API/#2||22.10.2024 17:00-18:40 (utorok) ||DE150 ||24.10.2024 13:00-18:40 (štvrtok)||DE150 || ||1bc_API/4 ||01.11.2024 8:00-9:40 (piatok) ||B704 ||30.10.2024 8:00-9:40 (streda) ||BC150 || ||1bc_API/1 ||01.11.2024 9:00-10:40 (piatok) ||B701 ||30.10.2024 10:00-11:40 (streda) ||AB300 || ||1bc_API/6 ||01.11.2024 10:00-11:40 (piatok) ||B704 ||30.10.2024 11:00-12:40 (streda) ||BC300 || ||1bc_API/2 ||01.11.2024 11:00-12:40 (piatok) ||B701 ||30.10.2024 13:00-14:40 (streda) ||B701 || ||1bc_API/8 ||07.11.2024 13:00-14:40 (štvrtok)||DE150 ||06.11.2024 17:00-18:40 (streda) ||DE150 || ||1bc_API/11||07.11.2024 15:00-16:40 (štvrtok)||DE150 ||06.11.2024 17:00-18:40 (streda) ||DE150 || ||2bc_API/#1||07.11.2024 17:00-18:40 (štvrtok)||DE150 ||05.11.2024 17:00-18:40 (utorok) ||DE150 || ||1bc_API/1 ||22.11.2024 9:00-10:40 (piatok) ||B701 ||20.11.2024 10:00-11:40 (streda) ||AB300 || ||1bc_API/2 ||22.11.2024 11:00-12:40 (piatok) ||B701 ||20.11.2024 13:00-14:40 (streda) ||B701 || === Hodnotenie === Časti hodnotenia: * Priebežné hodnotenie: * Písomka 1 * Písomka 2 * Skúška: * Test * Príklady Obsah: * Priebežné hodnotenie: * Písomka 1: * 2 príklady z okruhov 1 - 4 * 1 bonusová úloha * Písomka 2: * 2 príklady z okruhov 5 - 12 * 1 bonusová úloha * Skúška: * Test: * 2 "single choice" otázky s výberom z a) - d) z okruhov 1 - 4 * 4 "single choice" otázky s výberom z a) - d) z okruhov 5 - 12 * 2 otvorené otázky z okruhov 1 - 4 * 4 otvorené otázky z okruhov 5 - 12 * 2 bonusove otvorené otázky na Riadom termine * Príklady: * 2 príklady z okruhov 1 - 4 * 4 príklady z okruhov 5 - 12 * 1 bonusový príklad na Riadom termine Bodovanie: * Priebežné hodnotenie: * Písomka 1 - 2: * Priklady: za každý príklad sa dá získať 8 bodíkov * Bonusová úloha: za bonusovú úlohu sa dajú získať 2 bodíky * Skúška: * Test: * "Single choice" otázky: za každú otázku sa dajú získať 2 bodíky * Otvorené otázky: za každú otázku sa dajú získať 2 bodíky * Bonusove otvorené otázky: za každú otázku sa dajú získať 2 bodíky * Príklady: * Príklady: za každý príklad sa dá získať 16 bodíkov * Bonusový príklad: za bonusový príklad sa dá získať 16 bodíkov Pravidlá bodovania: * Priebežné hodnotenie: * Písomka 1 - 2: * Príklady: '''súčasťou správneho riešenia je správny postup''', ak sú v riešení chyby, bodíky sa udeľujú iba za časti, ktoré nie sú chybami ovplyvnené, pri použití postupu, ktorý sa nepreberá v rámci predmetu, si ho treba buď '''dopredu nechať schváliť''' alebo '''v riešení exaktne zdôvodniť''', inak sa za takýto postup neudeľujú bodíky * Skúška: * Test: * "Single choice" otázky: stačí vybrať správnu odpoveď z a) - d), '''odpoveď netreba zdôvodňovať''' * Otvorené otázky: stačí uviesť správnu odpoveď, '''odpoveď netreba zdôvodňovať''' * Bonusove otvorené otázky: '''súčasťou správnej odpovede je správne zdôvodnenie''' * Príklady: * Príklady: '''súčasťou správneho riešenia je správny postup''', ak sú v riešení chyby, bodíky sa udeľujú iba za časti, ktoré nie sú chybami ovplyvnené, pri použití postupu, ktorý sa nepreberá v rámci predmetu, si ho treba buď '''dopredu nechať schváliť''' alebo '''v riešení exaktne zdôvodniť''', inak sa za takýto postup neudeľujú bodíky * Bonusový príklad: '''súčasťou správneho riešenia je správny postup a správne zdôvodnenie''', ak sú v riešení chyby alebo nie je správne zdôvodnené, bodíky sa udeľujú iba za časti, ktoré nie sú ovplyvnené chybami a sú správne zdôvodnené, pri použití postupu, ktorý sa nepreberá v rámci predmetu, si ho treba buď '''dopredu nechať schváliť''' alebo '''v riešení exaktne zdôvodniť''', inak sa za takýto postup neudeľujú bodíky '''Úspešnosť požadovaná na absolvovanie predmetu''': * Priebežné hodnotenie: * Písomka 1: '''aspoň 25 %''', teda '''aspoň 4 bodíky''' * Písomka 2: '''aspoň 25 %''', teda '''aspoň 4 bodíky''' * Skúška: * Test: '''aspoň 50 %''', bonusové otázky '''sa nepočítajú do úpešnosti Testu''' * Príklady: '''aspoň 50 %''', bonusový príklad '''sa nepočíta do úpešnosti Príkladov''' Váha pri výpočte známky: * Priebežné hodnotenie: 0 % * Skúška: 100 %, z toho * Test: 20 % * Príklady: 80 % Známka - bodíky z intervalu [0;120+bonus] sa prepočítajú na body z intervalu [0;100+bonus]: * Fx: body v intervale [ 0;56) * E : body v intervale [56;65) * D : body v intervale [65;74) * C : body v intervale [74;83) * B : body v intervale [83;92) * A : body v intervale [92;inf) Neúčasť/neúspešosť na priebežnom honotení: * Pri priebežnom hodnotení '''nie je nárokovateľný opravný termín''' * '''1''' z Písomiek 1 - 2 je možné si nahradiť na Náhradnej písomke * Ospravedlnenú neúčasť na 2 alebo viacerych písomkách z Písomiek 1 - 2 a Náhradnej písomky je potrebné riešiť na Pedagogickom oddelení oficiálnou žiadosťou o Individuálny štúdijný plán alebo o Prerušenie štúdia, pretože ide o dlhodobú neúčasť na vyučovaní Neúčasť/neúspešosť na skúške: * Pri skúške '''je nárokovateľný opravný termín''', teda na absolvovanie skúšky sú k dispozícii '''2 termíny''', spravidla, ale nie nutne, sú to Riadny termín a Opravný termín * Pri neúčasti na Riadnom termíne alebo Opravnom termíne je možné si tento termín nahradiť na Náhradnom termíne * Ospravedlnenú neúčasť na 2 alebo viacerých termínoch z Riadneho termínu, Opravného termínu a Náhradného termínu je potrebné riešiť na Pedagogickom oddelení oficiálnou žiadosťou o Individuálny štúdijný plán alebo o Prerušenie štúdia, pretože ide o dlhodobú neúčasť na vyučovaní === Priebeh priebežného hodnotenia a skúšky === '''Ak niekto potrebuje pri Priebežnom hodnotení a Skúške špeciálne podmienky, napríklad zo zdravotných dôvodov, prosím, napíšte na ... .'''<
><
> Na stole na viditeľnom mieste treba mať: * študentský preukaz Okrem toho môže byť na stole iba ('''nedodržanie má za následok hodnotenie Fx bez možnosti opravy v tomto akademickom roku'''): * perá * nápoje * zo zdravotných dôvodov aj potraviny, lieky... * zošité '''oficiálne, nie vlastné''' papiere k písomke/skúške Smie sa používať: * perá, také množstvo, aby sa nevypísali * zošité '''oficiálne, nie vlastné''' papiere k písomke/skúške Nesmie používať a nesmie byť v dosahu ('''nedodržanie má za následok hodnotenie Fx bez možnosti opravy v tomto akademickom roku'''): * všetko ostatné Ďalšie pokyny: * treba písať v pridelenej miestnosti na pridelenom mieste podľa rozpisu * riešenie príkladu/otázky X treba vypracovať na oficiálny papier so zadaním príkladu/otázky X ('''časti riešenie príkladu/otázky X nenachádzajúce sa na na oficiálnom papieri so zadaním príkladu/otázky X sa neberú do úvahy pri bodovaní riešenia/odpovede príkladu/na otázku X''') * počas skúšky nie je možné odísť z miestnosti, teda pred odchodom treba odovzdať finálnu verziu riešení === Termíny === Priebežné hodnotenie: * Písomka 1: ..., čistý čas 40 minút<
> * Písomka 2: ..., čistý čas 40 minút<
> * Náhradná písomka: ..., čistý čas 40 minút, je možné si nahradiť '''1''' z Písomiek 1 - 2<
> Skúška: ## [[attachment:komplcisla.ps]] ## [[attachment:komplcisla.pdf]] ## [[attachment:geometria.pdf]] ##http://matika.fei.stuba.sk/KMAT/Matematika1 ##=== Prezentacie ===<
> ##'''Týždeň 1:'''<
> ##Komplexné čísla 1 https://youtu.be/Ja7oYlKlIwU <
> ##Komplexné čísla 2 https://youtu.be/8kZk1FA82gE <
> ##Riešené príklady https://youtu.be/saXHS6yLwms <
> ##cvičenie https://drive.google.com/file/d/1choduqvz_NfFxNWH6_QAHdNntCllIFcq/view?usp=sharing <
> ##Domáca úloha: [[attachment:priklady1.pdf]], kapitola 5<
> ##'''Týždeň 2:'''<
> ##Sústavy lineárnych rovníc (SLR) https://youtu.be/FenXSywbHME <
> ##cvičenie https://youtu.be/c7AvAUdtzjQ <
> ##Domáca úloha: [[attachment:priklady1.pdf]], kapitola 1/1-5<
> ##'''Týždeň 3:'''<
> ##Aritmetika v priestore usporiadaných n-tíc, lineárna nezávislosť (LNZ), homogénne SLR, maticové operácie https://youtu.be/1quVZ6llxQU [[attachment:MaticoveOperacie-T3.mp4]]<
> ##cvičenie https://youtu.be/bzkBJq9Si60<
> ##Domáca úloha: [[attachment:priklady1.pdf]], kapitola 1/6, 2/1-3, 3/1-2<
> ##'''Týždeň 4:'''<
> ##Determinanty https://youtu.be/ye6JwDQYR98 [[attachment:Determinanty-T4.mp4]]<
> ##cvičenie https://youtu.be/DjiAkSAr8Ew <
> ##Domáca úloha: [[attachment:priklady1.pdf]], kapitola 4/1-5<
> ##'''Týždeň 5:'''<
> ##Polynómy1 https://youtu.be/lsTFH2R8XcE [[attachment:Polynomy-T5.mp4]]<
> ##cvičenie https://youtu.be/g1Ts8mkvhxs <
> ##Domáca úloha: [[attachment:priklady1.pdf]], kapitola 6/1-2, 7/1-3, 5-7<
> ##'''Týždeň 6:'''<
> ##Polynómy2 https://www.youtube.com/watch?v=gRWbz9Ppg5M [[attachment:Polynomy2-T6.mp4]]<
> ##cvičenie https://youtu.be/imZ06ZtLT2I <
> ##Domáca úloha: [[attachment:priklady1.pdf]], kapitola 7/4, 8-9<
> ##'''Týždeň 7:'''<
> ##Racionálne funkcie: https://youtu.be/QLmW0fyL2qE <
> ##cvičenie https://youtu.be/JVQUMDLfb2I <
> ##Domáca úloha: [[attachment:priklady1.pdf]], kapitola 8/1-3<
> ##'''Týždeň 8:'''<
> ##Analytická geometria 1: https://youtu.be/IVk1168K8Sw <
> ##cvičenie https://youtu.be/MK84rNgkeA4 <
> ##Domáca úloha: [[attachment:priklady1.pdf]], kapitola 9/1-6<
> ##'''Týždeň 9:'''<
> ##Analytická geometria 2: https://youtu.be/fxvdC7eLeeg <
> ##cvičenie https://youtu.be/nXFpfNn7Qfs <
> ##Domáca úloha: [[attachment:priklady1.pdf]], kapitola 9/7-9, 10/1-2, 11-12<
> ##'''Týždeň 10:'''<
> ##Analytická geometria 3: https://youtu.be/scTQgNEmEpA <
> ##cvičenie https://youtu.be/g7m9d-Elkfc <
> ##Domáca úloha: [[attachment:priklady1.pdf]], 10/3-10, 13-15<
> ##'''Týždeň 11:'''<
> ##Kvadratické plochy https://youtu.be/-Rf0BiKrKFg <
> ##cvičenie https://youtu.be/rjmmOOCUhpI <
> ##Domáca úloha: [[attachment:priklady1.pdf]], kapitola 11<
> ##'''Týždeň 12:'''<
> ##prednáška T12-1 ukážka skúšky (teória) https://youtu.be/VE4qmkBoDSM <
> ##prednáška T12-1 ukážka skúšky (príklady) https://youtu.be/45K76Vhw9AQ <
> ##cvičenie 1. časť https://youtu.be/pikQhATUdzc <
> ##cvičenie 2. časť https://youtu.be/fIyktGnTKLA <
> ##------------------------------------------------- ##== Oznamy o písomkách a skúške == ##<> ##Opravný termín skúšky bude 31. januára 2019 o 11:00 v miestnostiach [[attachment:AB300.pdf]] a [[attachment:BC300.pdf]] ##<> ##Na písomku si doneste '''ISIC''', 2-3 listy papiera formátu A4, perá. Nič iné nie je na písomke povolené. ##Opravná písomka bude v piatok 7.12.2018 15:00-15:50 v miestnostiach ab300 a bc300 ##Na opravnú písomku sa treba prihlásiť v ais https://is.stuba.sk/ ##Prihlásiť sa môže každý študent (aj keď už má 15 bodov). Do hodnotenia sa potom bude počítať výsledok opravnej písomky ##(aj keby bol horší ako 14.11.). ##Zápočtová písomka bude v utorok 14.11.2017. Študenti budú rozdelení na dve skupiny, jedna bude písať o 10:00, druhá o 11:00. ## 27.9. doc. Michal Zajac ##Na prípravu na písomku odporúčam príklady zo súboru [[attachment:priklady1.pdf]], kapitoly 1-6 a zo siedmej iba príklad 1. ## 2.11. doc. Michal Zajac ##Rozdelenie do miestností na 10:00 [[attachment:zoznam10.pdf]] , na 11:00 [[attachment:zoznam11.pdf]] ##Študenti, ktorí majú zápočet a na prvom termíne neuspeli sa na opravný termín nemusia prihlasovať, študenti, ktorí už skúšku urobili, ale si ##chcú hodnotenie zlepšiť sa musia prihlásiť,napísať najneskôr 28.1. na michal.zajac@stuba.sk. Pre nich bude platiť známka z opravného termínu ##aj keby bola horšia ako na riadnom termíne. ##Na písomke nie je dovolené (ani potrebné) používať kalkulačku. Na riešenie budete mať 120 minút. ##'''Priebeh skúšky''' Najprv dostanete 4 teoretické otázky (16 bodov), odpovede napíšete priamo do zadania a po 20 minútach odovzdáte. Na ##príklady (54 bodov) potom budete mať 100 minút. ##Zadanie a riešenie 1. termínu skúšky 2018/19: [[attachment:RT-LA1-20122018.pdf]] ##Zadanie a riešenie 1. termínu skúšky 2017/18: [[attachment:RT-LA1-19122017.pdf]] ##Zadanie a riešenie 1. termínu zápočtu 2018/19: [[attachment:zapocet09Nov.pdf]] ##Zadanie a riešenie 2. termínu zápočtu 2018/19: [[attachment:zapocet07Dec.pdf]] ##------------------------------------------------- ##Teóriu skúšam najmä formou jednoduchých otázok, v ktorých treba preberané vety a definície aplikovať. ##[[attachment:teoria.pdf]] (12.12.2019) ##== Podmienky na zápočet == ## 4. Linky na cvičenia nájdete vyššie (viď. '''ROZVRH'''). Link, ako si založit konto pre MS Teams: ## https://www.stuba.sk/sk/pracoviska/centrum-vypoctovej-techniky/cinnosti-a-sluzby/office-365-education.html ##9. '''Neúčasť na skúške a zápočtových písomkách je nutné ospravedlniť na pedagogickom oddelení najneskôr do piatich dní''' (Príkaz dekana č. 2/2013). Pokiaľ sa študent neospravedlní, nemá nárok na náhradný termín. ##11. Podvádzanie pri skúške má za následok hodnotenie nevyhovel bez možnosti opravy v tomto akademickom roku. ## 4. Študenti sa preto budú prihlasovať na online stretnutia výhradne prostredníctvom svojho študentského konta na ##gmail.stuba.sk. Návod na vytvorenie tohto konta sa nachádza tu: ## https://www.stuba.sk/navody/online/index.php?sluzba=gsuite&os=prihlasenie ##------------------------------------------------- ##Počas semestra bude možné získať najviac '''10 bonusových bodov'''. ##Na skúške bude možné získať 100 bodov. Skúška bude v skúškovom období prezenčne v priestoroch FEI (ak to dovolia pravidlá počas pandémie). ##Študenti, ktorí získajú za semester menej ako 3 body nebudú smieť ísť na skúšku a predmet musia opakovať v nasledujúcom akademickom roku ##(alebo štúdium zanechať). ##------------------------------------------------- ## == Príklady a cvičenia == ## Zmeň priklady.pdf na vhodnejšie meno súbotu ## [[attachment:priklady.pdf]] ## [[attachment:priklady.ps]] ## [[attachment:tyzden_1-2.pdf]] ## [[attachment:tyzden_3-4.pdf]] [[attachment:tyzden_5-6.pdf]] [[attachment:tyzden_7-8.pdf]] ## [[attachment:tyzden_9-10.pdf]] [[attachment:tyzden_11-12.pdf]] ## == Výsledky - body za semester == ## Výsledky môžu byť delené po paralelkách ## alebo môžu byť iba jedny globálne. ## === Paralelka XY === ## [attachment:vysledky_A.xls Tuto je popis súboru s výsledkami] ## === Paralelka UV === ## [attachment:UV.xls Nejaký iný súbor]