Differences between revisions 1115 and 1116

Deletions are marked like this. Additions are marked like this.
Line 18: Line 18:
 * A - E: 95 študentov  * A - E: 96 študentov
Line 28: Line 28:
   * Fx a E: 13 študentov
 * Fx: 163 študentov
   * Zo skúšky: 25 študentov
   * Fx a E: 14 študentov
 * Fx: 164 študentov
   * Zo skúšky: 26 študentov
Line 34: Line 34:
 * Neuzavreté: 2 študenti

Lineárna algebra 1

pre študijný program Aplikovaná informatika

2023/2024 zimný semester

V AIS sa môžete zapísať na skúšku

  • Test: dá sa získať 24 bodíkov, treba získať aspoň 12 bodíkov

  • Príklady: dá sa získať 96 bodíkov, treba získať aspoň 48 bodíkov (sú opravované iba pri zisku aspoň 12 bodíkov z testu)

  • (Bonusový test: dajú sa získať 4 bodíky (je opravovaný iba pri zisku aspoň 12 bodíkov z testu a aspoň 48 bodíkov z príkladov))
  • (Bonusový príklad: dá sa získať 16 bodíkov (je opravovaný iba pri zisku aspoň 12 bodíkov z testu a aspoň 48 bodíkov z príkladov))
  • Spolu: dá sa získať 120 bodíkov (+ bonusové), ktoré sú prepočítané na 100 bodov (+ bonusové), na základe ktorých je stanovená známka podľa stupnice STU, ktorá je uvedená na konci stránky.

Podrobnejšie informácie ku skúške sú na konci stránky.

Všetky termíny spolu

  • A - E: 96 študentov
    • A: 4 študenti
    • Fx a A: 1 študent
    • B: 2 študenti
    • Fx a B: 3 študenti
    • C: 11 študentov
    • Fx a C: 10 študentov
    • D: 25 študentov
    • Fx a D: 13 študentov
    • E: 13 študentov
    • Fx a E: 14 študentov
  • Fx: 164 študentov
    • Zo skúšky: 26 študentov
    • Neúčasť na skúške: 1 študent
    • Z priebežného hodnotenia: 117 študentov
    • Neúčasť na priebežnom hodtnotení: 20 študentov
  • Spolu: 260 študentov

Náhradný termín 02.02.2024

Opravený Náhradný termín sa dá pozrieť 06.02.2024 od 14:00 v A_419. Zmena bodového zisku po prezretí má za následok zmenu bodového zisku a prípadne aj známky v AIS.

V MS Teams\Linearna algebra 1\Files v súbore 20240202.pdf je zadanie skúšky, v súbore 20240202sg.pdf je komentované a bodované riešenie. Na mnohých miestach je veľa vysvetľujúcich komentárov, ktoré určite nemusia byť súčasťou bežného riešenia, na iných miestach sú vynechané niektoré zrejmé kroky, ktoré určite musia byť súčasťou bežného riešenia.

Známky:

  • A: 1 študent
  • B: 1 študent
  • C: 5 študentov
  • D: 5 študentov
  • E: 9 študentov
  • Fx: 20 študentov
    • Neúčasť: 2 studenti
    • Fxx: 2 študenti
    • Po Teste: 5 študentov
    • Po Príkladoch: 11 študentov (pre zaujímavosť, čisto cez Príklady neprešlo 16 študentov)
  • Spolu: 41 študentov

Maximálny dosiahnutý bodový zisk:

  • Test 1 - 12: 20 bodíkov (z 24 bodíkov)
    • Otázka 1: 2 bodíky (z 2 bodíkov)
    • Otázka 2: 2 bodíky (z 2 bodíkov)
    • Otázka 3: 2 bodíky (z 2 bodíkov)
    • Otázka 4: 2 bodíky (z 2 bodíkov)
    • Otázka 5: 2 bodíky (z 2 bodíkov)
    • Otázka 6: 2 bodíky (z 2 bodíkov)
    • Otázka 7: 2 bodíky (z 2 bodíkov)
    • Otázka 8: 2 bodíky (z 2 bodíkov)
    • Otázka 9: 2 bodíky (z 2 bodíkov)
    • Otázka 10: 2 bodíky (z 2 bodíkov)
    • Otázka 11: 2 bodíky (z 2 bodíkov)
    • Otázka 12: 2 bodíky (z 2 bodíkov)
  • Príklady 1 - 6: 92 bodíkov (z 96 bodíkov)
    • Príklad 1: 16 bodíkov (zo 16 bodíkov)
    • Príklad 2: 16 bodíkov (zo 16 bodíkov)
    • Príklad 3: 16 bodíkov (zo 16 bodíkov)
    • Príklad 4: 16 bodíkov (zo 16 bodíkov)
    • Príklad 5: 16 bodíkov (zo 16 bodíkov)
    • Príklad 6: 16 bodíkov (zo 16 bodíkov)
  • Spolu: 108 bodíkov (zo 120 bodíkov) = 92 bodov = A

V MS Teams\Linearna algebra 1\Files v súbore 20240202_AB300.pdf je zasadaci poriadok.

Opravný termín 19.01.2024

Šudenti, ktorí majú v Priebežnom hodnotení známku Fxx, dostávajú z predmetu konečné hodnotenie Fx (bez možnosti opravy na 2. termíne). Známku Fxx je možné zmeniť vysvetlením problematických častí vypracovania skúšky.

V prípade záujmu o opravu známky A - E napíšte e-mail na karina.chuda@stuba.sk pred ukončením zapisovania sa na daný termín v AIS. Odovzdaním Testu opravnej skúšky prestáva pôvodná známka existovať.

Opravený Opravný termín sa dá pozrieť 26.01.2024 od 14:00 v A_419. Zmena bodového zisku po prezretí má za následok zmenu bodového zisku a prípadne aj známky v AIS.

V MS Teams\Linearna algebra 1\Files v súbore 20240119.pdf je zadanie skúšky, v súbore 20240119sg.pdf je komentované a bodované riešenie. Na mnohých miestach je veľa vysvetľujúcich komentárov, ktoré určite nemusia byť súčasťou bežného riešenia, na iných miestach sú vynechané niektoré zrejmé kroky, ktoré určite musia byť súčasťou bežného riešenia.

Známky:

  • A: 0 študentov
  • B: 3 študenti
  • C: 6 študentov
  • D: 10 študentov
  • E: 8 študentov
  • Fx: 31 študentov
    • Neúčasť: 1 študent
    • Po Teste: 9 študentov
    • Po Príkladoch: 21 študentov (pre zaujímavosť, čisto cez Príklady neprešlo 29 študentov)
  • Spolu: 58 študentov

Maximálny dosiahnutý bodový zisk:

  • Test 1 - 12: 24 bodíkov (z 24 bodíkov)
    • Otázka 1: 2 bodíky (z 2 bodíkov)
    • Otázka 2: 2 bodíky (z 2 bodíkov)
    • Otázka 3: 2 bodíky (z 2 bodíkov)
    • Otázka 4: 2 bodíky (z 2 bodíkov)
    • Otázka 5: 2 bodíky (z 2 bodíkov)
    • Otázka 6: 2 bodíky (z 2 bodíkov)
    • Otázka 7: 2 bodíky (z 2 bodíkov)
    • Otázka 8: 2 bodíky (z 2 bodíkov)
    • Otázka 9: 2 bodíky (z 2 bodíkov)
    • Otázka 10: 2 bodíky (z 2 bodíkov)
    • Otázka 11: 2 bodíky (z 2 bodíkov)
    • Otázka 12: 2 bodíky (z 2 bodíkov)
  • Príklady 1 - 6: 84 bodíkov (z 96 bodíkov)
    • Príklad 1: 16 bodíkov (zo 16 bodíkov)
    • Príklad 2: 16 bodíkov (zo 16 bodíkov)
    • Príklad 3: 16 bodíkov (zo 16 bodíkov)
    • Príklad 4: 16 bodíkov (zo 16 bodíkov)
    • Príklad 5: 16 bodíkov (zo 16 bodíkov)
    • Príklad 6: 15 bodíkov (zo 16 bodíkov)
  • Spolu: 101 bodíkov (zo 120 bodíkov) = 86,75 bodov = B

V MS Teams\Linearna algebra 1\Files v súbore 20240119_BC300.pdf je zasadaci poriadok.

Riadny termín 03.01.2024

V prípade záujmu o opravu známky A - E napíšte e-mail na karina.chuda@stuba.sk pred ukončením zapisovania sa na daný termín v AIS. Odovzdaním Testu opravnej skúšky prestáva pôvodná známka existovať.

Opravený Riadny termín sa dá pozrieť 11.01.2024 od 14:00 v A_419. Zmena bodového zisku po prezretí má za následok zmenu bodového zisku a prípadne aj známky v AIS.

V MS Teams\Linearna algebra 1\Files v súbore 20240103.pdf je zadanie skúšky, v súbore 20240103sg.pdf je komentované a bodované riešenie. Na mnohých miestach je veľa vysvetľujúcich komentárov, ktoré určite nemusia byť súčasťou bežného riešenia, na iných miestach sú vynechané niektoré zrejmé kroky, ktoré určite musia byť súčasťou bežného riešenia.

Známky:

  • A: 0 študentov
  • B: 0 študentov
  • C: 4 študenti
  • D: 16 študentov
  • E: 7 študentov
  • Fx: 39 študentov
    • Po Teste: 17 študentov
    • Po Príkladoch: 22 študentov (pre zaujímavosť, čisto cez Príklady neprešlo 34 študentov)
  • Spolu: 66 študentov

Maximálny dosiahnutý bodový zisk:

  • Test 1 - 12: 24 bodíkov (z 24 bodíkov)
    • Otázka 1: 2 bodíky (z 2 bodíkov)
    • Otázka 2: 2 bodíky (z 2 bodíkov)
    • Otázka 3: 2 bodíky (z 2 bodíkov)
    • Otázka 4: 2 bodíky (z 2 bodíkov)
    • Otázka 5: 2 bodíky (z 2 bodíkov)
    • Otázka 6: 2 bodíky (z 2 bodíkov)
    • Otázka 7: 2 bodíky (z 2 bodíkov)
    • Otázka 8: 2 bodíky (z 2 bodíkov)
    • Otázka 9: 2 bodíky (z 2 bodíkov)
    • Otázka 10: 2 bodíky (z 2 bodíkov)
    • Otázka 11: 2 bodíky (z 2 bodíkov)
    • Otázka 12: 2 bodíky (z 2 bodíkov)
  • Príklady 1 - 6: 70 bodíkov (z 96 bodíkov)
    • Príklad 1: 16 bodíkov (zo 16 bodíkov)
    • Príklad 2: 16 bodíkov (zo 16 bodíkov)
    • Príklad 3: 16 bodíkov (zo 16 bodíkov)
    • Príklad 4: 16 bodíkov (zo 16 bodíkov)
    • Príklad 5: 16 bodíkov (zo 16 bodíkov)
    • Príklad 6: 16 bodíkov (zo 16 bodíkov)
  • Bonusový test I - II: 2 bodíky (zo 4 bodíkov)
    • Otázka I: 0 bodíkov (z 2 bodíkov)
    • Otázka II: 2 bodíky (z 2 bodíkov)
  • Bonusový príklad I: 0 bodíkov (zo 16 bodíkov)
    • Príklad I: 0 bodíkov (zo 16 bodíkov)
  • Spolu: 88 bodíkov (zo 120 bodíkov (+ 20 bodíkov)) = 77 bodov = C

V MS Teams\Linearna algebra 1\Files v súboroch 20240103_AB300.pdf a 20240103_BC300.pdf je zasadaci poriadok.

Skorý termín 20.12.2023

V prípade záujmu o opravu známky A - E napíšte e-mail na karina.chuda@stuba.sk pred ukončením zapisovania sa na daný termín v AIS. Odovzdaním Testu opravnej skúšky prestáva pôvodná známka existovať.

Opravený Skorý termín sa dá pozrieť 02.01.2024 od 14:00 v A_419 alebo 11.01.2024 od 14:00 v A_419. Zmena bodového zisku po prezretí má za následok zmenu bodového zisku a prípadne aj známky v AIS.

V MS Teams\Linearna algebra 1\Files v súbore 20231220.pdf je zadanie skúšky, v súbore 20231220sg.pdf je komentované a bodované riešenie. Na mnohých miestach je veľa vysvetľujúcich komentárov, ktoré určite nemusia byť súčasťou bežného riešenia, na iných miestach sú vynechané niektoré zrejmé kroky, ktoré určite musia byť súčasťou bežného riešenia.

Známky:

  • A: 4 študenti
  • B: 1 študent
  • C: 6 študentov
  • D: 7 študentov
  • E: 2 študenti
  • Fx: 6 študentov, z toho
    • Po Teste: 4 študenti
    • Po Príkladoch: 2 študenti (pre zaujímavosť, čisto cez Príklady neprešli 4 študenti)
  • Spolu: 26 študentov

Maximálny dosiahnutý bodový zisk:

  • Test 1 - 12: 22 bodíkov (z 24 bodíkov)
    • Otázka 1: 2 bodíky (z 2 bodíkov)
    • Otázka 2: 2 bodíky (z 2 bodíkov)
    • Otázka 3: 2 bodíky (z 2 bodíkov)
    • Otázka 4: 2 bodíky (z 2 bodíkov)
    • Otázka 5: 2 bodíky (z 2 bodíkov)
    • Otázka 6: 2 bodíky (z 2 bodíkov)
    • Otázka 7: 2 bodíky (z 2 bodíkov)
    • Otázka 8: 2 bodíky (z 2 bodíkov)
    • Otázka 9: 2 bodíky (z 2 bodíkov)
    • Otázka 10: 2 bodíky (z 2 bodíkov)
    • Otázka 11: 2 bodíky (z 2 bodíkov)
    • Otázka 12: 2 bodíky (z 2 bodíkov)
  • Príklady 1 - 6: 93 bodíkov (z 96 bodíkov)
    • Príklad 1: 16 bodíkov (zo 16 bodíkov)
    • Príklad 2: 16 bodíkov (zo 16 bodíkov)
    • Príklad 3: 16 bodíkov (zo 16 bodíkov)
    • Príklad 4: 16 bodíkov (zo 16 bodíkov)
    • Príklad 5: 16 bodíkov (zo 16 bodíkov)
    • Príklad 6: 16 bodíkov (zo 16 bodíkov)
  • Bonusový test I - II: 4 bodíky (zo 4 bodíkov)
    • Otázka I: 2 bodíky (z 2 bodíkov)
    • Otázka II: 2 bodíky (z 2 bodíkov)
  • Bonusový príklad I: 2 bodíky (zo 16 bodíkov)
    • Príklad I: 2 bodníky (zo 16 bodíkov)
  • Spolu: 113 bodíkov (zo 120 bodíkov (+ 20 bodíkov)) = 95,75 bodov = A

V MS Teams\Linearna algebra 1\Files v súbore 20231220_AB300.pdf je zasadaci poriadok.

Informačný list

info2023.pdf

Pozor

Základným zdrojom pre Lineárnu algebru 1 sú prednášky a cvičenia a materiály k nim, ktoré nájdete v MS Teams\Lineárna algebra 1. Videá a texty sú iba doplnkový zdroj, nie je garantované, že obsahujú všetko a vo vhodnej forme, čo bude požadované pri priebežnom hodnotení a na skúške.

Obsah

  1. (Komplexné čísla)
    prednáška text: predn2.pdf, strany 1 - 4
    prednáška video: https://youtu.be/Ja7oYlKlIwU a https://youtu.be/8kZk1FA82gE a https://youtu.be/saXHS6yLwms
    cvicenie text: priklady1.pdf, kapitola 5
    cvicenie video: N/A
    rozdiely:

  2. Vektor, matica - násobenie matíc
    prednáška text: predn1.pdf, strany 4 - 5
    prednáška video: MaticoveOperacie-T3.mp4
    cvicenie text: priklady1.pdf, kapitola 3, príklady 1, 3 - 4
    cvicenie video: https://youtu.be/bzkBJq9Si60
    rozdiely: vektor (ak nie je povedané inak) sa zapisuje do stĺpca

  3. Sústava lineárnych rovníc - elementárne riadkové operácie
    prednáška text: predn1.pdf, strany 1 - 3
    prednáška video: https://youtu.be/FenXSywbHME
    cvicenie text: priklady1.pdf, kapitola 1
    cvicenie video: https://youtu.be/c7AvAUdtzjQ
    rozdiely: pri riadkovo ekvivalentných úpravách sa nemôže vynechávať ani nulový riadok, pri riešení SLR sa matica upravuje do redukovaného stupňovitého tvaru, riešenie SLR sa zapisuje do stĺpca

  4. Vektorový podpriestor
    prednáška text: predn1.pdf, strany 3 - 4
    prednáška video: MaticoveOperacie-T3.mp4
    cvicenie text: priklady1.pdf, kapitola 2
    cvicenie video: https://youtu.be/bzkBJq9Si60
    rozdiely: vektor (ak nie je povedané inak) sa zapisuje do stĺpca

  5. Štvorcové matice - inverzná matica, determinant matice
    prednáška text: predn1.pdf, strany 5 - 8
    prednáška video: MaticoveOperacie-T3.mp4 a Determinanty-T4.mp4
    cvicenie text: priklady1.pdf, kapitola 3, príklady 2, kapitola 4, kapitola 6
    cvicenie video: https://youtu.be/bzkBJq9Si60 a https://youtu.be/DjiAkSAr8Ew
    rozdiely:

  6. Vektor v Rn - vektorový súčin v R3
    prednáška text: predn3.pdf, strany 1 - 2
    prednáška video: https://youtu.be/IVk1168K8Sw
    cvicenie text: priklady1.pdf, kapitola 9
    cvicenie video: https://youtu.be/MK84rNgkeA4
    rozdiely: vektor sa zapisuje do stĺpca, bod sa zapisuje do stĺpca

  7. Afinný podpriestor v Rn
    prednáška text: predn3.pdf, strana 3, geometria.pdf, strany 20 - 22
    prednáška video: https://youtu.be/fxvdC7eLeeg a https://youtu.be/scTQgNEmEpA
    cvicenie text: priklady1.pdf, kapitola 10, príklady 1 - 2
    cvicenie video: https://youtu.be/nXFpfNn7Qfs a https://youtu.be/g7m9d-Elkfc
    rozdiely:

  8. Prienik, vzájomná poloha afinnych podpriestorov v Rn
    prednáška text: predn3.pdf, strana 3, geometria.pdf, strany 22 - 26
    prednáška video: https://youtu.be/fxvdC7eLeeg a https://youtu.be/scTQgNEmEpA
    cvicenie text: priklady1.pdf, kapitola 10, príklady 3 - 4, 6, 8 - 9, 11
    cvicenie video: https://youtu.be/nXFpfNn7Qfs a https://youtu.be/g7m9d-Elkfc
    rozdiely:

  9. Vzdialenosť, uhol afinných podpriestorov v Rn
    prednáška text: predn3.pdf, strana 3, geometria.pdf, strany 26 - 32
    prednáška video: https://youtu.be/fxvdC7eLeeg a https://youtu.be/scTQgNEmEpA
    cvicenie text: priklady1.pdf, kapitola 10, príklady 5, 7, 10, 12 - 15
    cvicenie video: https://youtu.be/nXFpfNn7Qfs a https://youtu.be/g7m9d-Elkfc
    rozdiely:

  10. Polynóm - Euklidov algoritmus
    prednáška text: predn2.pdf, strana 5
    prednáška video: Polynomy-T5.mp4
    cvicenie text: priklady1.pdf, kapitola 7, príklady 1 - 3
    cvicenie video: https://youtu.be/g1Ts8mkvhxs
    rozdiely: množina všetkých polynómov nad R v neurčitej x je označená R[x], Euklidov algoritmus

  11. Rozklad polynómu na súčin ireducibilných polynómov
    prednáška text: predn2.pdf, strana 5 - 6
    prednáška video: Polynomy-T5.mp4
    cvicenie text: priklady1.pdf, kapitola 8, príklady 1, 3
    cvicenie video: https://youtu.be/g1Ts8mkvhxs
    rozdiely:

  12. Koreň polynómu, rozklad polynómu nad Q, R, C - Hornerova schéma, racionálne korene
    prednáška text: predn2.pdf, strany 5 - 7
    prednáška video: Polynomy-T5.mp4 a Polynomy2-T6.mp4
    cvicenie text: priklady1.pdf, kapitola 7, príklady 4 - 9
    cvicenie video: https://youtu.be/g1Ts8mkvhxs a https://youtu.be/imZ06ZtLT2I
    rozdiely:

  13. Racionálny výraz nad R - parciálne zlomky
    prednáška text: predn2.pdf, strany 7 - 10
    prednáška video: https://youtu.be/QLmW0fyL2qE
    cvicenie text: priklady1.pdf, kapitola 8, príklady 2
    cvicenie video: https://youtu.be/JVQUMDLfb2I
    rozdiely: zlomky v rozklade sa nazývajú parciálne zlomky

  14. (Kvadrika)
    prednáška text: predn4.pdf, geometria.pdf, strany 32 - 43
    prednáška video: https://youtu.be/-Rf0BiKrKFg
    cvicenie text: priklady1.pdf, kapitola 11
    cvicenie video: https://youtu.be/rjmmOOCUhpI
    rozdiely:

  15. Príprava na skúšku
    prednáška video: https://youtu.be/VE4qmkBoDSM a https://youtu.be/45K76Vhw9AQ
    cvicenie video: https://youtu.be/pikQhATUdzc a https://youtu.be/fIyktGnTKLA
    minulé roky: MS Teams\Linearna algebra 1

Chyby

Objavené chyby vo video cvičeniach: chyby.pdf

Literatúra

  1. P. Zlatoš: Lineárna algebra a geometria, Albert Marenčin PT, Bratislava, 2011.

    http://thales.doa.fmph.uniba.sk/zlatos/la/zlatos_LAG.pdf (kniha)
    http://thales.doa.fmph.uniba.sk/zlatos/la/LAG_A4.pdf (A4)

  2. T. Katriňák, M. Gavalec, E. Gedeonová, J. Smítal: Algebra a teoretická aritmetika 1, Alfa, Bratislava, 1985 & Univerzita Komenského, Bratislava, 1995 & Univerzita Komenského, Bratislava, 1999.

  3. M. Hejný, V. Zaťko, P. Kršňák: Geometria 1, Slovenské pedagogické nakladateľstvo, Bratislava, 1985.
  4. M. Zajac: Príklady Lineárna algebra 1.

    priklady1.pdf

  5. M. Zajac: Prednášky Lineárna algebra 1.

    predn1.pdf
    predn2.pdf
    predn3.pdf
    predn4.pdf

  6. P. Kaprálik: Algebra a geometria.

    geometria.pdf

  7. Carl D. Meyer: Matrix Analysis and Applied Linear Algebra, SIAM, Philadelphia, 2000.
  8. J. Galanová a kol.: Lineárna algebra, STU, Bratislava, 2002.
  9. J. Eliaš, J. Horváth, J. Kajan: Zbierka úloh z vyššej matematiky 1, Alfa, Bratislava, 1979.
  10. J. M. Kollár: Matematika 1.

    http://www.math.sk/jmkollar/

MSTeams

Kód predmetu v MS Teams: 7gxfa4i

Hodnotenie

Časti hodnotenia:

  • Priebežné hodnotenie:
    • Písomka 1
    • Písomka 2
    • Písomka 3
  • Skúška:
    • Test
    • Príklady

Obsah:

  • Priebežné hodnotenie:
    • Písomka 1:
      • 2 príklady z okruhov 1 - 4
    • Písomka 2:
      • 2 príklady z okruhov 5 - 8
    • Písomka 3:
      • 2 príklady z okruhov 9 - 12
  • Skúška:
    • Test:
      • 2 "single choice" otázky s výberom z a) - d) z okruhov 1 - 4
      • 2 "single choice" otázky s výberom z a) - d) z okruhov 5 - 8
      • 2 "single choice" otázky s výberom z a) - d) z okruhov 9 - 12
      • 2 otvorené otázky z okruhov 1 - 4
      • 2 otvorené otázky z okruhov 5 - 8
      • 2 otvorené otázky z okruhov 9 - 12
      • 2 bonusove otvorené otázky na Riadom termine
    • Príklady:
      • 2 príklady z okruhov 1 - 4
      • 2 príklady z okruhov 5 - 8
      • 2 príklady z okruhov 9 - 12
      • 1 bonusový príklad na Riadom termine

Bodovanie:

  • Priebežné hodnotenie:
    • Písomka 1 - 3:
      • Priklady: za každý príklad sa dá získať 8 bodíkov
  • Skúška:
    • Test:
      • "Single choice" otázky: za každú otázku sa dajú získať 2 bodíky
      • Otvorené otázky: za každú otázku sa dajú získať 2 bodíky
      • Bonusove otvorené otázky: za každú otázku sa dajú získať 2 bodíky
    • Príklady:
      • Príklady: za každý príklad sa dá získať 16 bodíkov
      • Bonusový príklad: za bonusový príklad sa dá získať 16 bodíkov

Pravidlá bodovania:

  • Priebežné hodnotenie:
    • Písomka 1 - 3:
      • Príklady: súčasťou správneho riešenia je správny postup, ak sú v riešení chyby, bodíky sa udeľujú iba za časti, ktoré nie sú chybami ovplyvnené

  • Skúška:
    • Test:
      • "Single choice" otázky: stačí vybrať správnu odpoveď z a) - d), odpoveď netreba zdôvodňovať

      • Otvorené otázky: stačí uviesť správnu odpoveď, odpoveď netreba zdôvodňovať

      • Bonusove otvorené otázky: súčasťou správnej odpovede je správne zdôvodnenie

    • Príklady:
      • Príklady: súčasťou správneho riešenia je správny postup, ak sú v riešení chyby, bodíky sa udeľujú iba za časti, ktoré nie sú chybami ovplyvnené

      • Bonusový príklad: súčasťou správneho riešenia je správny postup a správne zdôvodnenie, ak sú v riešení chyby alebo nie je správne zdôvodnené, bodíky sa udeľujú iba za časti, ktoré nie sú ovplyvnené chybami a sú správne zdôvodnené

Úspešnosť požadovaná na absolvovanie predmetu:

  • Priebežné hodnotenie:
    • Písomka 1: aspoň 25 %

    • Písomka 2: aspoň 25 %

    • Písomka 3: aspoň 25 %

  • Skúška:
    • Test: aspoň 50 %, bonusové otázky sa nepočítajú do úpešnosti Testu

    • Príklady: aspoň 50 %, bonusový príklad sa nepočíta do úpešnosti Príkladov

Váha pri výpočte známky:

  • Priebežné hodnotenie: 0 %
  • Skúška: 100 %, z toho
    • Test: 20 %
    • Príklady: 80 %

Známka - bodíky z intervalu [0;120+bonus] sa prepočítajú na body z intervalu [0;100+bonus]:

  • Fx: body v intervale [ 0;56)
  • E : body v intervale [56;65)
  • D : body v intervale [65;74)
  • C : body v intervale [74;83)
  • B : body v intervale [83;92)
  • A : body v intervale [92;inf)

Neúčasť/neúspešosť na priebežnom honotení:

  • Pri priebežnom hodnotení nie je nárokovateľný opravný termín

  • 1 z Písomiek 1 - 3 je možné si nahradiť na Náhradnej písomke

  • Ospravedlnenú neúčasť na 2 písomkách z Písomiek 1 - 3 a Náhradnej písomky je potrebné riešiť na Pedagogickom oddelení napríklad žiadosťou o individuálny štúdijný plán, pretože ide o dlhodobú neúčasť na vyučovaní

Neúčasť/neúspešosť na skúške:

  • Pri skúške je nárokovateľný opravný termín, teda na absolvovanie skúšky sú k dispozícii 2 termíny, spravidla, ale nie nutne, sú to Riadny termín a Opravný termín

  • Pri neúčasti na Riadnom termíne alebo Opravnom termíne je možné si tento termín nahradiť na Náhradnom termíne
  • Ospravedlnenú neúčasť na 2 termínoch z Riadneho termínu, Opravného termínu a Náhradného termínu je potrebné riešiť na Pedagogickom oddelení napríklad žiadosťou o individuálny štúdijný plán, pretože ide o dlhodobú neúčasť na vyučovaní

Priebeh priebežného hodnotenia a skúšky

Ak niekto potrebuje pri Priebežnom hodnotení a Skúške špeciálne podmienky, napríklad zo zdravotných dôvodov, prosím, napíšte mi e-mail na karina.chuda@stuba.sk .

Na stole na viditeľnom mieste treba mať:

  • študentský preukaz

Okrem toho môže byť na stole iba (nedodržanie má za následok hodnotenie Fx bez možnosti opravy v tomto akademickom roku):

  • perá
  • nápoje
  • zo zdravotných dôvodov aj potraviny, lieky...
  • zošité oficiálne, nie vlastné papiere k písomke/skúške

Smie sa používať:

  • perá, také množstvo, aby sa nevypísali
  • zošité oficiálne, nie vlastné papiere k písomke/skúške

Nesmie používať a nesmie byť v dosahu (nedodržanie má za následok hodnotenie Fx bez možnosti opravy v tomto akademickom roku):

  • všetko ostatné

Ďalšie pokyny:

  • treba písať v pridelenej miestnosti na pridelenom mieste podľa rozpisu
  • riešenie príkladu/otázky X treba vypracovať na oficiálny papier so zadaním príkladu/otázky X, poprípade na oficiálny náhradný papier k príkladu X (časti riešenie príkladu/otázky X nenachádzajúce sa na na oficiálnom papieri so zadaním príkladu/otázky X, poprípade na oficiálnom náhradnom papieri k príkladu X sa neberú do úvahy pri bodovaní riešenia/odpovede príkladu/na otázku X)

  • treba odovzdať všetky papiere (nedodržanie má za následok hodnotenie Fx bez možnosti opravy v tomto akademickom roku), teda oficiálne papiere so zadaním aj náhradné oficiálne papiere (papiere nie je možné odovzdať dodatočne, časti prepísané z vlastných papierov sa považujú za časti prepísané z neznámeho zdroja, teda odpísané)

  • počas skúšky nie je možné odísť z miestnosti, teda pred odchodom treba odovzdať finálnu verziu riešení
  • vlastné riešenia je možné si fotiť až keď všetci odovzdajú

Hlasovanie o priebehu skúšky

https://forms.gle/2ZY3JiNQ5JhwdThp6
Hlasovanie trvá do 10.12.2023 23:59
Výsledky:

  • Chcete, aby skúška trvala: 2 hodiny - 22 hlasov, 3 hodiny - 141 hlasov

  • Ak bude skúška trvať 3 hodiny, chcete, aby bola: bez prestávky - 58 hlasov, s prestávkami - 104 hlasov

  • Ak bude skúška trvať 3 hodiny a bude s prestávkami, chcete, aby bola: s 1 prestávkou (1 hodina: 12 otazok + 0,5 hodiny: prestávka + 2 hodiny: 6 príkladov) - 117 hlasov, s 2 prestávkami (1 hodina: 4 otazky a 2 príklady + 0,5 hodiny: prestávka + 1 hodina: 4 otazky a 2 príklady + 0,5 hodiny: prestávka + 1 hodina: 4 otazky a 2 príklady) - 26 hlasov

  • Ak bude skúška trvať 3 hodiny a bude s 2 prestávkami, chcete, aby bol bonusový príklad na Riadnom termíne súčasťou: 1. hodiny - 25 hlasov, 2. hodiny - 8 hlasov, 3. hodiny - 94 hlasov

Termíny

Priebežné hodnotenie:

  • Písomka 1: 5. týždeň, 16.10.2023 od 19:00 v AB300, BC300, CD300, DE300 podľa rozpisu, čistý čas 40 minút
  • Písomka 2: 9. týždeň, 13.11.2023 od 19:00 v AB300, BC300, CD300, DE300 podľa rozpisu, čistý čas 40 minút
  • Písomka 3: 13. týždeň, 11.12.2023 od 19:00 v AB300, BC300, CD300, DE300 podľa rozpisu, čistý čas 40 minút
  • Náhradná písomka: 20.12.2023 od 14:30 v AB300, BC300, CD300, DE300 podľa rozpisu, čistý čas 40 minút, je možné si nahradiť jednu z Písomiek 1 - 3

Skúška:

  • Skorý termín: 20.12.2023 od 14:30 v AB300, BC300, CD300, DE300 podľa rozpisu, je považovaný za Riadny termín

  • Riadny termín: 03.01.2024 od 14:30 v AB300, BC300, CD300, DE300 podľa rozpisu
  • Opravný termín: 19.01.2024 od 14:30 v AB300, BC300, CD300, DE300 podľa rozpisu
  • Náhradný termín: 02.02.2024 od 14:30 v AB300, BC300, CD300, DE300 podľa rozpisu

LinearnaAlgebra1 (last edited 2024-02-25 15:03:33 by KarinaChuda)